Veranderingen in Facebook die marketeers dramatisch beïnvloeden

Er zijn momenteel meer dan 4,66 miljard internetgebruikers in de wereld en daarvan hebben meer dan 3,81 miljard een social media-account. Sociale media zijn een enorm kanaal om het bedrijf te leiden en op de markt te brengen. En van alle beschikbare sociale platforms is Facebook en Facebook marketing nog steeds de leider van het peloton. Immers, 59% van ‘s werelds social media-gebruikers op Facebook.

Aangepaste nieuwsfeedprioriteit op Facebook

Facebook-gebruikers kunnen nu voorkeuren instellen om te bepalen welke contacten ze bovenaan hun nieuwsfeed zien. Dit betekent dat je de kracht heeft om je te onderscheiden van jouw concurrenten en de zichtbaarheid onder het publiek te vergroten. Ontwikkel een marketingstrategie die consistente, waardevolle inhoud levert die vertrouwen wekt, je als autoriteit vestigt en de loyaliteit van klanten versterkt. Als mensen uitkijken naar je berichten en iets van je willen horen, geven ze je updates prioriteit en plaatsen ze je bovenaan hun feed voor meer zichtbaarheid.

beperk het bereik van uw publiek voor Facebook-advertenties

Jouw sociale media-contacten vallen mogelijk niet allemaal in hetzelfde getargete segment. Door de demografische gegevens van jouw kijkers aan te passen , stelt Facebook marketing je in staat de doelgroep specifieker te targeten en de informatie te verstrekken die voor hen het meest relevant is. Houd naast leeftijd, geslacht en geografie ook rekening met interesses en eerdere aankoopgeschiedenis. Door jouw doelgroep te targeten, kun je de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste mensen sturen. Wanneer consumenten informatie ontvangen die resoneert, voelen ze zich gewaardeerd en is de kans groter dat jouw inhoud een positieve reactie uitlokt. Dit verbetert de betrokkenheid, creëert een persoonlijkere klantervaring en helpt verder om vertrouwen en klantloyaliteit op te bouwen.

Nu bellen” -functie op Facebook-advertenties

Ongeveer 51% van het internetverkeer is afkomstig van mobiele apparaten. Als dat het geval is, is het alleen maar logisch dat de meeste Facebook-gebruikers hun accounts openen terwijl ze onderweg zijn. Facebook heeft een knop “Nu bellen” toegevoegd aan Facebook marketing advertenties. Nu kan iemand over straat lopen en naar zijn telefoon kijken, jouw advertentie op Facebook zien en het bedrijf bellen met een druk op de knop. Maak inhoud die meer bezoekers naar het bedrijf leidt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *